PERİODONTOLOJİ NEDİR

dental

Periodontoloji dişlerin çene kemikleri içerisinde tutunmasını sağlayan yapıları inceleyen bilim dalıdır. Bu yapılar dişeti, sement (kök yüzeyi) , alveol kemiği (çene kemikleri) ve periodontal membrandır.

Sağlıklık dişeti açık pembe renkli,portakal kabuğu görünümlüdür ve dişi sıkıca sarar.Ağızda çürük olmasa bile,diş eti sağlığının kötü durumda olması ilerleyen dönemlerde dişin kaybına neden olabilir.

Diş eti iltihabının ilk aşamasına ”gingivitis” denir.Gingivitis düzenli ağız bakımı ve temel diş taşı temizliği ile geri döndürülebilir.Diş etinin basit iltihabı ilerlerse ”periodontitis” denilen ve çene kemiğinin kaybına neden olan diş eti hastalığına neden olabilir.

Diş eti hastalıklarının nedenleri:

Genetik Faktörler

Sigara

Hormonal değişiklikler

Kötü Ağız Hijyeni

İlaç kullanımı

Diabet

Kötü Yapılmış Kuron ve Köprüler

Kötü Beslenme

Dişeti Hastalığının Belirtileri:

Dişlerde kaşıntı ve rahatsızlık hissi

Dişeti cebinden iltihap gelmesi

Dişetlerinde çekilmeler, dişlerde sallanmalar

Diş ve dişeti kenearında siyah alanlar

Ağız kokusu ve ağızda kötü tat

Dişetlerinde yanma,kızarıklık,şişlik

Stres ve Diş Gıcırdatma

Dişeti Hastalığında Uygunlanan Tedavi Yöntemleri:

Profesyonel Diş Taşı Temizliği:Diş ve dişeti kenarında oluşan diştaşları ve zararlı dokular uzaklaştırılır.Ağızda sürekli diştaşı meydana geliyorsa düzenli olarak(6 ayda bir) diştaşı temizliği yapılması gerekir.

Küretaj(Kök Yüzeyi Düzleştirme):Diş taşları ve zararlı dokulaar diş eti cebini ve kök yüzeyini kaplamışsa uygulanır.Diş kök yüzeyindeki diştaşları ve zararlı dokular küret veya lazerle uzaklaştırılır ve dişetinin kök yüzeyini sıkıca sarması sağlanır.

Flap Operasyonu:Kök yüzeyindeki taşlar ve zararlı dokular küretajla yeterince uzaklaştırılamayacaksa o bölge cerrahi olarak açılır.Zararlı dokular ve gerekiyorsa dişetinin bir kısmı çıkartılır.Açılan bölgede kemik kaybı çok fazla ise işlem sırasında yapay kemik grefti veya hastadan alınan kemik dokuları konulabilir.

Sosyal medyada paylaşın
implant, bonding, estetik diş, estetik gülüş, diş beyazlatma, ağız sağlığı, ortodonti, carpık diş, ağız bakımı, dental bonding, dental implant, diş hekimliği, Diş Sağlığı ve Önemi, diş yaptırmak, diş taktırmak, implant fiyatları, implant istanbul, estetik gulus, porselen laminalar